چگونه از آفتاب سوختگی پیشگیری و آن را درمان کنیم؟

۳ بازديد

 اشعه ماوراء بنفش خورشید به عمیق ترین لایه‌های پوست نفوذ و حتی می‌تواند در سطح سلولی (DNA) پوست تغییراتی ایجاد کند. اشعه ماوراء بنفش روند پیری پوست را سرعت بخشیده و حتی در بعضی شرایط می‌تواند منجر به سرطان پوست ‌شود.

هر روز از ویتامین سی استفاده کنید


یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش، داشتن یک روتین مراقبت از پوست روزانه و استفاده از آنتی اکسیدان‌های قوی مانند سرم ویتامین سی  و سایر محصولات حاوی ویتامین سی است.

طبق نظریات دکتر گرین، ویتامین سی یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که با ایجاد پیگمانتاسیون پوست، لک‌های پوست، خطوط ریز و چین و چروک‌هایی که به علت قرار گرفتن در معرض اشعه‌های فرابنفش ایجاد می‌شوند، مبارزه می‌کند. افزایش تولید کلاژن باعث سلامت و جوانی پوست می‌شود، بنابراین با استفاده از ویتامین سی، می‌توانید پوست خود را احیا و جوان نگه دارید و اثرات مخرب ناشی از UV را معکوس کنید



گزینه درمانی دیگر استفاده از اسید‌ لایه بردار مثل ماندلیک اسید ، گلیکولیک اسید و سالیسیلیک اسید در روتین مراقبتی است زیرا این اسیدها با لایه‌برداری پوست و حذف سلول‌های مرده به درمان پوست آسیب دیده کمک می‌کنند و علاوه بر آن پوست جدید و تازه توانایی جذب بهتری از محصولات مراقبتی را داشته و پوست را سالم‌تر نگه می‌دارد.

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.